GROM III.

21.06.2012 13:00

 

GROM III.

16.-17. Června proběhl další ročník akce GROM, který se konal v oblasti Ralska. Jako jednotka BW jsme se přidali na stranu NATO. Na místo jsme dorazili už v pátek 15. , protože bylo třeba vykopat okopy, postavit stany a také jsme se chtěli přivítat se starými známými.
V sobotu ráno začala akce. Proběhl příjezd posledních týmů, velitel NATO udělal briefing, a náš velitel Jan Čemus byl zvolen jako jeho zástupce.
Nebudu zde rozebírat jednotlivé akce, protože jich probíhalo několik najednou a neměl jsem možnost se všech zúčastnit. Rozeberu tedy některé fakty, které akci ovlivňovali:
1. Rusové jsou zkušenější a sehranější. Proto měli ve střetech s NATO jasnou převahu.
2. Radiové spojení bohužel blblo, zhoršovalo to komunikaci s jednotkami.
3. Jednotky AČR neuznávali zásahy, nedoplňovali munici, pravidla si upravovali dle svého. Tento fakt mě (a nejen mě) kazil celou akci od začátku až do konce. Byl bych rád, kdyby pro tyto jedince byl zaveden speciální kurz čtení pravidel, při kterém by se kluci naučili i zvednout ruku a říct „mám“ pokud jsou zasaženi.
4. Některé jednotky NATO nespolupracovaly. Například tříhodinové odmlčení Brava jsem nepochopil doteď. Nebo nedělní odchod některých členů NATO po útoku Rusko-České strany. Protiútok v době kdy máme bránit tábor a kdy nás je už jen pár přeživších. A to všechno proti vůli velitele tábora. To také nebylo ideální. Rusy lze porazit jen spoluprací, ne hraním si na hrdiny.
5. Nedostatečná informovanost jednotek NATO. Byl jsem nemile překvapen, když po mě začala pálit jednotka partyzánů, o kterých jsem ani neměl zdání, že hrají proti nám.
6.  Naštěstí velitel tábora NATO nelenil a posílal rychlé průzkumné týmy na hledací úkoly. Proto byl pilot i bedny do několika minut naše.
7. Chování hráče při stavu „nehraju“. Na průzkumné akci jsem potkal několik skupinek, které nesli zbraně i se zásobníky, neměli na sobě žádné označení. Když jsme pak jednu skupinku Rusů sestřelili (která mimochodem střílela směrem do lesa) začali kluci řvát, ať po nich nestřílíme, a co děláme, že jdou na parkoviště. Omlouvám se, ale jak mám poznat, kdo „žije“ a kdo je „mrtvý“?  A to nezmiňuji některé jedince, kteří se rádi schovávali za své „mrtvé“ při střelbě..


GROM III. Se z mého pohledu nepovedl tolik jako předchozí ročník, kdy byli vyvážené i úkoly obou stran (NATO také několikrát bránilo křižovatku atd..) Lidé byli více informování o tom, jak mají postupovat, více spolupracovali. Bohužel je to jen o lidech a s tím organizátor nic neudělá.
Organizátorovi chceme poděkovat za všechnu jeho snahu, organizaci akce, sepisování scénáře, vymýšlení úkolů. Snad se na příští ročník dostaví více rozumní lidé, kteří svou přítomností nebudou kazit akci ostatním.
Chceme také poděkovat těm týmům NATO, které se snažili a spolupracovali (jako například naši bratři z 231. Gebirgsjägerbataillon)
Dále nepřátelům kteří hráli fér.
A v poslední řadě veliteli tábora Bimbovi.  

Fotky které jsme prozatím našli zde- https://10rotalbc10.rajce.idnes.cz/
https://gebjgbtl231.rajce.idnes.cz/Grom_III_-_Ralsko_15-17.6_2012/
https://fjb.rajce.idnes.cz/Grom_III_15.6-17.12/
weby některých týmů NATO-https://tenth-company.9e.cz/news.php
https://gebjgbtl231.webnode.cz/o-nas/
 

By Vejda